Nauka wytrzymałości materiałów cz. 4


Rozciąganie i ściskanie / wtorek, Luty 27th, 2018

Pokazało się, że siły te wywołują niekiedy znaczne naprężenia w elementach i mogą nawet być powodem zniszczenia maszyn. Nie rzadkie np. są przypadki „eksplozji” kół zamachowych i szybko wirujących krążków turbin parowych. W związku z powiększeniem prędkości ruchu wzrasta też i znaczenie powstających przy tym drgań. W niektórych warunkach mogą drgania wywołać bardzo wielkie naprężenia dodatkowe i sprowadzić zniszczenie maszyny. Często zdarzające się pęknięcia wałów w motorach Diesel’a, stoją zapewne także w związku z powstającymi podczas ruchu drganiami i uderzeniami. Z podobnymi zadaniami, odnoszącymi się do wpływu uderzeń i drgań na siły wewnętrzne, spotykamy się przy obliczaniu mostów kolejowych. Doświadczenia i liczne teoretyczne badania wykazują, że pod działaniem obciążeń poruszających się po moście powstają naprężenia znacznie większe od tych, jakie można obserwować w przypadkach spoczynku owych obciążeń.

Nie będziemy wyliczać całego szeregu nowych zagadnień nauki o wytrzymałości, które z kolei stawia współczesna technika. Zauważymy tylko, że rozwiązanie rozlicznych kwestii z nauki o wytrzymałości, komplikuje się jeszcze w wielu przypadkach przez dodatkowe warunki, dyktowane pożądaną ekonomią konstrukcji.

One Reply to “Nauka wytrzymałości materiałów cz. 4”

  1. To Cię zainteresuje:

    badania lekarskie dla kierowców
    badania lekarskie kierowców
    badania lekarskie na prawo jazdy
    biały montaż warszawa
    bigowanie
    biostymulatory
    biura na godziny poznań
    biuro na godziny poznań
    Blacharstwo lakiernictwo – Warszawa
    Bliźniak Grodzisk Mazowiecki

Comments are closed.